Dünya
Giriş Tarihi : 03-04-2023 19:00   Güncelleme : 03-04-2023 19:00

Almanya ve AB, kurumsal lobicilerin hidrojen aldatmacasına kanıyor

Belén Balanyá, Avrupa'nın karar alıcılarını büyük ölçüde verimsiz hidrojen bazlı e-yakıtlara satarak, şirketlerin fosil yakıtlara kilitlendiğini ve iklim sömürgeciliğini hızlandırdığını yazıyor.

Almanya ve AB, kurumsal lobicilerin hidrojen aldatmacasına kanıyor

Geçen yıl Mayıs ayına geri dönüş: RWE ve Shell de dahil olmak üzere endüstrinin önde gelen isimleri, Almanya Bakanı Bettina Stark-Watzinger tarafından Avustralya'ya davet edildi hidrojen konuşmakbankacılar, yatırımcılar ve politikacılar ile.

Gelecekteki olası ithalatlardan memnun olan delegasyon, bu kazançlı gaz hakkında - özellikle bu olay için bestelenmiş - bir şarkı söyledi.

Şirketlerin kutlama yapmak için sebepleri var. Corporate Europe Observatory'nin yeni raporu, iş dünyasının şekillenmeye nasıl başarılı bir şekilde yardımcı olduğunu gösteriyor Almanya'nın bu sıcak konudaki tutumuayrıcalıklı erişim, döner kapılar ve halkla ilişkiler danışmanlığı için büyük harcamalar yoluyla.

Neden Almanya? Bir sebebi var

Almanya, daha geniş AB gündeminin belirlenmesinde oldukça etkilidir. Almak Geçen haftaki sancılı müzakereler2035 yılına kadar yanmalı motorlu arabaların aşamalı olarak kaldırılmasını tamamlamak.

Almanya, masaya bir geçici çözüm getirilene kadar imzalamayı reddetti: sonuç olarak, bu araçlar e-yakıtla çalışıyorsa 2035'ten sonra da satılabilir.

Alman e-yakıt yasal boşluğu, Porsche ve diğer 170 şirket de dahil olmak üzere, sarhoş araba üreticilerinin taleplerini karşıladı. eFuel Alliance'da, hedeflerinin "eFuels'ın sürdürülebilir iklim korumasına önemli bir katkı olarak siyasi kabul ve düzenleyici onay kazanması" olduğunu açıkça belirtenler.

Hidrojen ve CO2 bazlı e-yakıtlar büyük ölçüde verimsizdir. Elektrikli araçlardaki %72'ye kıyasla tahminen %16'lık enerji verimliliğiyle, bunlar iklim çözümünün tam olarak bir parçası değiller.
AdminAdmin