Japon arka, uzun zamandır doğanın basit ve zarif bir tasviri ile ilişkilendirilmiştir. Bu yaklaşımı somutlaştırmak, gezegenle derin bir bağlantıyı vurgulamak için tamamen doğal malzemeleri kullanan 20. yüzyılın başındaki Nihonga hareketidir.
Kyoto'daki Shibunkaku galerisi, önümüzdeki hafta başlayacak olan TEFAF Maastricht için Nihonga'da gelişen 13 Japon sanatçının 22 sanat eserini bir araya getirdi. Amaç, tamamı ölmüş olan bu sanatçıların yarattığı etkiyi onurlandırmak ve iklim değişikliğine karşı savaşlarında doğal ürünlerin kullanımını giderek daha fazla kucaklayan bir dünyada onların yenilenen önemine odaklanmaktır.
Shibunkaku'nun genel müdürü ve direktörü 58 yaşındaki Dai Tanaka için bu, galerinin dünyayı Nihonga hareketinden daha fazla haberdar etmesine yardımcı olması için bir şans. "Japon resimleri" anlamına gelen terim, bin yıl öncesine kadar Japon arka'sını ifade etmek için kullanılıyordu, ancak daha sonra, geçen yüzyılın başında gelişen belirli bir doğal arka hareketine uygulandı. Sayın Tanaka, bu zengin tarihi Arka'nın geleceği için bir yol gösterici olarak görüyor.
Bay Tanaka yakın tarihli bir görüntü röportajında "Biz Japonlar için doğa, insan varlığına eşlik eden, tanrıların yaşadığı yerdir" dedi. “Değişen mevsimlere ve doğanın nimetlerine minnettarız. Bu niteliklerin, çevresel yıkım, iklim değişikliği veya yeni bir sürdürülebilir yaşam biçiminin yaratılması gibi çağdaş sorunlarla derin bir şekilde yankılandığına inanıyoruz.”
Admin


