Magazin
Giriş Tarihi : 31-03-2023 21:00   Güncelleme : 31-03-2023 21:00

Cenevre'deki Saatler ve Harikalar: İsviçre, gelişen bir saatçilik fuarına ev sahipliği yapıyor

Sektörün önemli oyuncuları, dünyanın önde gelen saatçilik fuarı Watches and Wonders için Cenevre'de.

Cenevre'deki Saatler ve Harikalar: İsviçre, gelişen bir saatçilik fuarına ev sahipliği yapıyor

Sektörün önemli oyuncuları, dünyanın önde gelen saatçilik fuarı Watches and Wonders için Cenevre'de.

Dünyanın her yerinden gazeteciler, ünlüler ve binlerce profesyonel

Şimdiye kadar düzenlenen en büyük organizasyon olan bu edisyona, dikkatimizi çekmek için tarzlarını ve zanaatkarlıklarını kullanan 48 firma ile katılıyor.

Zenith standında, 19. yüzyılın sonunda piyasaya sürülen Pilot serisinin geri dönüşünü kutluyorlar ve Defy Skyline'ın yeni versiyonlarını giderek daha bilgili uzmanlara tanıtıyorlar.

Zenith CEO'su Julien Tornare, "Genç nesil, bizim geçmişte hiç sahip olmadığımız bilgilere erişebiliyor, bu yüzden gerçek olanı arıyorlar" diyor. "Bir markanın, bir fiyatın, bir saatin arkasında ne olduğunu bilmek ve anlamak istiyorlar. Onlara deneyimler, duygu ve tutku sunmalıyız. Ancak bilgi, doğru yönde muazzam bir şekilde gelişti."

Palexpo'nun her koridorunda, bağımsız zanaatkarlar ve köklü firmalar kimliklerini ifade ediyor: ister motor sporlarında... ister mücevheratta... ister etikte olsun.

Çevre sorunlarının ön saflarında yer alan bağımsız bir saatçinin evi olan Oris alanına gidiyoruz.

Oris, kendisini çevre dostu saat yapımcılığında lider olarak konumlandırıyor ve kurbağa Kermit'i en son saatinde yer alması için davet etti. Karbon-nötr sertifikası alan ilk saat üreticisiydi ve topluluğunu dünyanın dört bir yanındaki temizlik günlerinde gururla bir araya getiriyor.

ORIS CEO'su Rolf Studer, "Kısa bir süre önce, insanlar lüks bir ortamda bir bardak şampanya içmek istediler" diyor. "Artık bir amaç arıyorlar. Bir şeyleri değiştirmek istiyorlar, daha iyiye katkıda bulunmak istiyorlar. Biz ayrıcalıklı lüksü değil, kapsayıcı lüksü savunuyoruz. Bu nedenle mekanik saatlerin keyfini diğer insanlarla paylaşıyoruz. Bu bize yaptığımız işi sevmemizi sağlayan enerji."

Okyanusların korunması, saatlerini tekne yelkenlerinin altına yerleştirmiş olan Panerai için de değerlidir. İtalyan donanma dalgıçlarına saat tedarik ederdi ve büyük ve parlak kasalarını korudu. Ancak şimdi, marka elçilerinden biri olan kaşif Mike Horn'un tavsiyesi üzerine, geri dönüştürülmüş malzemeleri tercih ediyor.

Panerai CEO'su Jean-Marc Pontroué, "Böyle bir ticaret fuarına katıldığınızda, Panerai'nin butiklerimizde de görebileceğiniz markalarımızın teatralleştirilmesi yoluyla kendisini nasıl ifade ettiğini görüyorsunuz" diyor. "Doğası gereği muhteşem olan Watches and Wonders deneyimini yılın diğer 51 haftasında dağıtım ağımız genelinde çoğaltmaya çalışıyoruz."

Biraz ileride A. Lange & Söhne yeni kronografını tanıtıyor. Şirket, modellerinin okunabilirliği ve sağlamlığı ile karakterize edilen "Almanlığını" onaylıyor. Yaklaşık iki yüzyıl önce Saksonya'da kurulan ve daha sonra komünist rejim tarafından kamulaştırılan bu saat, artık sınırlı üretim lüks saat endüstrisinin sağlıklı durumunu simgeliyor.

CEO Wilhelm Schmid, "Yeterince genç saatçiye sahip olduğumuzdan emin olduğumuz sürece gelecek parlak," diyor. "Oldukça mühlet iletişim, ilgili kalmamız için iyi bir iş çıkarıyor ve sonunda bir saat olarak çalışan tüm bu küçük parçaları bitirmek için mücadele eden bir insan fikrinden hoşlanan yeterince insan var."

Sektörün karşılaştığı zorluklardan biri, insanları zanaat, tasarım ve teknolojinin kavşağında yenilik yapan bir ekosistemde kariyer yapmaya teşvik etmektir. Burada, laboratuvarda üreticiler ve start-up'lar bağlantılar kurar.

Watches And Wonders Geneva Foundation CEO'su Matthieu Humair, "NFT, Metaverse, Blockchain, bunlar bugün gençlerin tutkulu olduğu konular" diyor. "İnsanların iletişim kurmasına, saat yapan erkek ve kadınlarla tanışmasına, bileklerine saat takmasına olanak tanıyan yeni fikirler için bir inkübatör. Tartışma ve ağ oluşturma gibisi yoktur ve Watches and Wonders burada gerçekleşir."

Organizatörlerin bir diğer umutları da Cenevre'yi dünyanın saatçilik başkenti yapmak. İlk kez şehir merkezinde konferanslar, rehberli turlar ve açık günlerle etkinlikler de düzenlendi. H. Moser & Cie, halka koleksiyonunu yakından görme fırsatı vermek için bir pop-up mağaza açtı.

CEO Edouard Meylan, "Saatlerimizin çoğu tükendi, bu nedenle dünyanın dört bir yanındaki birçok insan saatleri mağazalarda göremiyor" diyor. "Böylece buraya geliyorlar, tam bir koleksiyonumuz var, onları bileklerine takabiliyorlar, markayı deneyimleyebiliyorlar, sahipleriyle konuşabiliyorlar, burada, Cenevre'de harika bir hafta geçiriyoruz, pek çok insanı çekiyoruz. bunun bir parçası olmamız gerektiğine çok dikkat edin."

Ve Cenevre'nin önde gelen bir saatçilik destinasyonu konumuna yardımcı olmak için, etkinlik ilk kez hafta sonu boyunca halka açıldı.

AdminAdmin