Spor
Giriş Tarihi : 31-03-2023 01:20   Güncelleme : 31-03-2023 01:20

Yayıncılık ve Futbol: Oyunu tüketme şeklimiz nasıl değişiyor?

Dünyanın en popüler sporudur ve 2023'te dünya çapında her zamankinden daha fazla futbol maçı yayınlanmaktadır. Peki oyunu tüketme şeklimiz nasıl değişiyor?

Yayıncılık ve Futbol: Oyunu tüketme şeklimiz nasıl değişiyor?

Yıllar boyunca yapılan birçok çalışma, futbolun dünyanın en popüler sporu olduğunu neredeyse kesin olarak kanıtladı.

1863 yılı civarında icat edildiği düşünülen oyunun son 160 yıldaki astronomik büyümesine katkıda bulunan basitliğidir. Herkes oyunu izleyebilir ve temel düzeyde neler olduğunu anlayabilir ve hemen hemen her yerde oynanabilir. Nielsen verisine göre, dünyanın sekiz milyardan fazla nüfusunun %40'ından fazlası hayran olduğunu iddia ediyor.

Sporun doruk noktası olan Dünya Kupası finali, 2022'de rekor bir küresel seyirci çekti ve tahminen 1,5 milyar kişi Arjantin'in Katar'da heyecan verici bir maçta Fransa'yı yenmesini izledi. [Kaynak: FIFA]

Diğer büyük spor etkinlikleriyle karşılaştırıldığında seyirci rakamları gerçekten muazzam. Los Angeles Rams ve Cincinnati Bengals arasındaki 2022 NFL Üstün Kase, küresel olarak 153 milyon erişime ulaştı [Kaynak: Adobe Analytics]. Formula 1 2021 sezonunun Abu Dabi'deki sezon finali, 108,7 milyon [F1] izleyici çekti. Karşılaştırıldığında, 2022 Masters'ın Augusta'daki son günü 13,1 milyon [USA Today Sports] tarafından görüldü. Bu sporların uluslararası beğenisi var ama rakamlar yalan söylemez: erişimleri futbolla aynı seviyede değil.

Sporun en büyük olaylarından bazılarının rakamlarını görüntüleme
AdminAdmin