Adidas, rapçi ve tasarımcı Kanye West ile çok karlı ilişkisini kestikten sadece haftalar sonra, Çarşamba günü yaptığı açıklamada, bu yıl dördüncü kez gelir ve kazanç tahminlerini düşürmesi gerektiğini söyledi.
Dünyanın en büyük ikinci spor giyim markası olan Alman şirketi, yıl için rehberliğinin düşürülmesinin, şu anda Ye'den geçen Bay West ile ortaklığının sona ermesiyle ve sonrasında Rusya'dan çıkışıyla bağlantılı maliyetlerle bağlantılı olduğunu söyledi. Ukrayna'nın işgali ve Çin pazarlarında devam eden zorluklar.
Adidas, üçüncü çeyrek kazanç raporunda, 2022 için düşük tek haneli yüzde aralığında gelir artışı öngördü ve işletme kar marjının yüzde 2.5 civarında olacağını söyledi. Bu tahminler, çeyrekten çeyreğe sürekli olarak kötüleşti. Yılın başında şirket, yüzde 13'e varan gelir artışı ve yüzde 11'e varan bir işletme marjı öngörüyor.
Analistlere göre Ye ile birlikte geliştirilen Yeezy ayakkabı ve giyim serisi son derece popüler oldu ve Adidas'ın toplam kârının yaklaşık yarısını oluşturdu. 25 Ekim'de şirket, Ye ile olan bağlarını bir dizi antisemitik açıklama yaptıktan ve beyaz üstünlükçülerle ilişkili bir sloganı benimsedikten sonra kesti, şirketin bu yıl 250 milyon avroya (246 milyon $) mal olacağını söylediği bir hareket.

 















