Dünyanın en zengin ülkesi toplu taşımayı ücretsiz yaptı: İşte sonra olanlar

Lüksemburg'un ücretsiz toplu taşımayı başlatmasından üç yıl sonra, sakinler bunu 'iyi bir özgürlük biçimi' olarak görüyor.

Magazin - 23-03-2023 11:00 134 kez okundu.

Dünyanın en zengin ülkesi toplu taşımayı ücretsiz yaptı: İşte sonra olanlar

Lüksemburg, dünyada tüm uçak bilet ücretlerini kaldıran ilk ülke oldu. toplu taşıma2020'de. Üç yıl sonra, sakinler program için övgülerle dolu.

Bazıları, sistemin "kolayca seyahat etmelerine" ve "çevre için çok olumlu" olmalarına izin verdiğini söylüyor. Diğerleri için popüler sistem bir "temel hak" olarak görülmeye başlandı.

İşte nasıl ücretsiz ulaşımdüzeni çalışır ve teslim alınmıştır.

Lüksemburg neden ücretsiz ulaşımı başlattı?

Plan, kısmen ülkenin arabasorun.

2020'de Lüksemburg, AB'deki en yüksek araba yoğunluğuna sahipti: 1.000 kişi başına 696'ya karşı ortalama 560. Ülke, kötü trafik ve yüksek düzeyde iklim ısınmasından muzdarip. emisyonlarsonuç olarak.

Mahalleli diyor ki ücretsiz ulaşımonları arabalarını evde bırakmaya teşvik ediyor.

Muhasebeci Edgar Bisenius, "Ücretsiz olduğu için, hızlı bir şekilde karar vermek, toplu taşıma veya özel araba arasında seçim yapmak daha kolay," diyor. "Bu, çevre için çok olumlu ve pratik olduğu anlamına geliyor."

Ancak bazıları, arabaların hala yolları yönettiğini söylüyor.

Toplu taşıma konusunda uzman bir araştırmacı olan Merlin Gillard, "Araba kültürü hala çok mevcut ve insanları arabadan toplu taşımaya çekmek hala oldukça karmaşık" diyor.

Şema COVID sırasında tanıtıldığı için pandemi, etkisini ölçmek zordu.

Başka yerlerden alınan veriler, ücretsiz ulaşımın sürdürülebilirlik etkisinin minimum düzeyde olabileceğini gösteriyor. Estonya'nın başkenti 2013'te ücretsiz toplu taşımayı başlattığından beri Tallinnaraba kullanımında bir artış gördü.

Maliyet tasarrufunun sosyal etkisinin daha önemli olduğu düşünülmektedir.

Bu unsuru takdir eden Lüksemburglu öğretmen Ben Dratwicki, "Bu iyi bir girişim, kamu sektörünü destekliyor, kamu sektörünü güçlendiriyor" diyor.

Onun gözünde sistem bir yetki olarak perçinlendi. " Ulaşım sakinleri için temel bir haktır. Çalışma hakkınız varsa, çok fazla masrafa girmeden işe başlama hakkınız da var."

Lüksemburg'un ücretsiz ulaşım planı nasıl işliyor?

29 Şubat 2020 tarihinden itibaren otobüsler dahil tüm toplu taşıma araçları, trenlerve tramvaylar - hem bölge sakinleri hem de turistler için ücretsiz olmuştur.

Program tüm ülke genelinde geçerlidir ve yolcuların yalnızca birinci sınıfta seyahat etmek isterlerse bir bilet almaları gerekir.

Bilet geliri daha önce Lüksemburg'da yılda 41 milyon avro olarak gerçekleşti - bu, ülkenin tüm toplu taşıma sisteminin 500 milyon avroyu aşan işletme maliyetinin bir kısmı. Açık, esas olarak yüksek vergi mükellefleri tarafından yapılır.

"Hatırı sayılır bir maliyet, ama... herkes tarafından ödeniyor. vergi mükellefleri," diye açıklıyor Lüksemburg Başbakan Yardımcısı François Bausch. "Orada daha fazla eşitlik var çünkü bu sistemde çok az vergi alanlar ya hiç ya da çok az vergi alıyorlar. Ve daha fazla vergi alanlar... biraz daha yüksek olabilecek bir fiyat etiketine sahipler." ."

Sonuç olarak, ülkenin ulaşım sistemine yapılan yatırımlar yavaşlamadı. Yeni tramvay sistemi düzenli ve güvenilirdir, herhangi bir engele takılmaz. trafik . Ülke, demiryolu ağını geliştirmek için rekor yatırımlar yaptı.

Lüksemburg, Avrupa'nın geri kalanıyla iyi bir şekilde bağlantılı mı?

Lüksemburg, Avrupa'nın diğer bölgeleriyle iyi bağlantılara sahiptir. toplu taşıma . Ülkenin Fransa ile TGV üzerinden sınır ötesi bağlantıları var. Paris sadece iki saat uzaklıkta tren . Ayrıca yüksek hızlı ICE trenleri ile Almanya ile bağlantılıdır.

Lüksemburg Şehri'nden Brüksel'e giden trenler Belçikasaatte bir ve Liège'e iki saatte bir.

yaşayanlar sınır kasabalarıücretsiz ulaşım programından da yararlanır.

"Bu, tüm sınır sakinlerine, özellikle Belçika'dan gelenlere, AlmanyaVe Fransa geçici işçi Gauthier Moumkama, "Kolayca seyahat etmek için" diyor. "Ayrıca, bu iyi bir özgürlük biçimi. Fransa'da buna sahip değiliz. Daha az denetleyici var, daha az güçlük var."

Bununla birlikte, program sınır ötesi için geçerli olmadığından, hareketlilik üzerindeki olumlu etkisi, dünyanın en iyi ülkelerinde yaşamayı göze alabilenlerle sınırlıdır. en zengin ülke.

Gillard, "Lüksemburg dışında yaşayan ve barınmaya gücü yetmeyen ve aynı zamanda ulaşım için tıslamak zorunda kalan birçok insan var" diyor. "Yani yeniden dağıtılabilir, ancak yalnızca belirli bir dereceye kadar."

DİĞER HABERLER
Ferhat Göçer, Spotify'da Yeni Müziklerle Sürpriz Yapacak

Ferhat Göçer, Spotify'da Yeni Müziklerle Sürpriz Yapacak

04-10-2023 - Magazin

Bursa'da Eğlenceli Bir Hafta Sonu

Bursa'da Eğlenceli Bir Hafta Sonu

02-10-2023 - Magazin