Sıradan Buzu Sallamak (Çok Sert), Daha Önce Hiç Görülmemiş Bir Şeye Dönüştürdü

Araştırma, bilim adamlarının su kadar basit bir molekül hakkında daha ne kadar öğrenmeleri gerektiğini gösteriyor.

Teknoloji - 04-02-2023 15:00 101 kez okundu.

Sıradan Buzu Sallamak (Çok Sert), Daha Önce Hiç Görülmemiş Bir Şeye Dönüştürdü

Çalkalanmış ve soğutulmuş - ancak karıştırılmamış - sıradan donmuş su farklı bir şeye dönüşür: benzersiz özelliklere sahip bir molekül karmaşasından yapılmış yeni keşfedilen bir buz şekli.

İngiltere'deki University College London'da kimya profesörü ve Perşembe günü Science dergisinde buzu tanımlayan bir makalenin yazarı olan Christoph Salzmann, "Bu tamamen beklenmedik ve çok şaşırtıcı" dedi.

Su, bilim adamları tarafından yüzyıllardır dikkatle incelenen basit bir moleküldür: merkezi bir oksijen atomundan V şeklinde 120 derecelik bir açıyla çıkıntı yapan iki hidrojen atomu.

Yeni keşif, evvel bir kez daha gösteriyor ki, onsuz yaşamın var olamayacağı bilinmeyen bir molekül olan su, henüz ortaya çıkarılmamış bilimsel sürprizleri hâlâ içinde barındırıyor. Bu deney, güneş sisteminin başka yerlerinde ve evrende var olabilecek bir buz formunu ortaya çıkarmak için nispeten basit, ucuz ekipman kullandı.